General Pokémon Thread

Talk about everything but Rayman!

Moderator: English moderators

Steo
Rayman 3
Posts: 30502
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: Drink
Tings: 227400

Re: General Pokémon Thread

Post by Steo »

I've heard about the egg glitch but actually never tried it. I must try it one day as my modded original back-lit GBA is literally sitting right in front of me.
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Bump.

Good luck with that. The Pokémon I was talking about was Ledyba btw, the third move has to be Struggle.

Well, I found this to be quite an interesting read today!!
http://the-japan-news.com/news/article/0004412363
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
Rayfist
Rayman 2
Posts: 12553
Joined: Wed Jul 07, 2010 8:36 pm
Location: Right here, right now!
Tings: 176605

Re: General Pokémon Thread

Post by Rayfist »

Will post short thoughts in a bit.
Image
Steam PSN Youtube
Follow me on Twitter
Imco wrote:+ I just beat the hell out of my sister. That was great :D
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Hmmm. So from what I've read so far from other sources (as well as this video), this is supposed to be a remake of Pokemon Yellow, in a way? Very interesting... :)
These might actually be the first Pokemon games that I'm actually curious in seeing how they turn out in quite awhile, since there never was a remake of this game...
I like how this is going so far, and it might actually give me a reason to pick up Pokemon Go again, since it never was big with me and I dropped that after a day or so.
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
StelzenBomber
Mr Sax
Posts: 2209
Joined: Wed Dec 13, 2017 3:07 pm
Tings: 25632

Re: General Pokémon Thread

Post by StelzenBomber »

Can i have a ghost friendsafari for Pokemon y?

if you have one please with

Lampent

Pumpkaboo ( Must pls)

Spiritomb/ Golurk

thanks if you have one


or a bug with

combee

vivillion/ Venemoth

Beautifly
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Remind me to add you when my 3DS gets fixed. :wink:

I'm sure somebody will reply to you eventually, just wait awhile :)
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
Steo
Rayman 3
Posts: 30502
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: Drink
Tings: 227400

Re: General Pokémon Thread

Post by Steo »

I haven't played much of x or y but I played a lot of the older games :)

I also played Moon last year.

I loved Gold though and still remember fighting Team Rocket in the Goldenrod Radio Tower :D
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687
StelzenBomber
Mr Sax
Posts: 2209
Joined: Wed Dec 13, 2017 3:07 pm
Tings: 25632

Re: General Pokémon Thread

Post by StelzenBomber »

Why are there so many Megas for Dog pokeon but 0 for cat pokemon?

I mean nothing wrong with that but cat pokemon are usualy weak and sometimes would realy need one (delcatty or purrugly)

Is this Catcism?
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Version exclusive pokemon again, eh...some things never change, but then again that's what makes Pokemon games fun!
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
StelzenBomber
Mr Sax
Posts: 2209
Joined: Wed Dec 13, 2017 3:07 pm
Tings: 25632

Re: General Pokémon Thread

Post by StelzenBomber »

i stll dsont like that you cant fight wild pokemon and EVVEE AND PIKA CANT EVOLVE

pikachu is strong enough but eevee? no

EDIT: also NO other pokemon than 1st gen


my poor old golurk and any other evelution other than the first 3
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Well of course it's not going to feature other pokemon from different generations, it's supposed to be a remake of Pokemon Yellow, supposedly. I agree about that whole "you can't fight wild pokemon" though, that part was a little disheartening for me. Still I find this game curious so I'll wait and see how it turns out. I've redownloaded Pokemon Go to my phone as a result.
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
Steo
Rayman 3
Posts: 30502
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: Drink
Tings: 227400

Re: General Pokémon Thread

Post by Steo »

Original GB Pokémon games were by far the best ones :)
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

WIthout a doubt, so true :)
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
StelzenBomber
Mr Sax
Posts: 2209
Joined: Wed Dec 13, 2017 3:07 pm
Tings: 25632

Re: General Pokémon Thread

Post by StelzenBomber »

i like every game but imo the gb games (not gba) where the worst ones by far compare to the others


hell imo the only realy impact they have for me are the pokemon
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Hmm...I see. Well without the success of the gb games the others wouldn’t exist. (Will put more later in this post)
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
Cairnie
Bétilla
Posts: 9930
Joined: Wed Apr 04, 2007 6:05 pm
Location: robin hood land
Contact:
Tings: 81440

Re: General Pokémon Thread

Post by Cairnie »

I see it's community day today and tomorrow.

SO MANY EEVEES
giant photobucket picture wuz ere

so wuz old psn banner

you know old out of date stuff
The Jonster
Ly
Posts: 30532
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: ?????
Tings: 92405

Re: General Pokémon Thread

Post by The Jonster »

Eeivui!
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote: Thu Aug 15, 2019 5:05 pm
^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:
Steo
Rayman 3
Posts: 30502
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: Drink
Tings: 227400

Re: General Pokémon Thread

Post by Steo »

I don't know what this thread is doing buried, but the new Pokémon should be good.
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687
12RayChienne9
Pâquerette
Posts: 294
Joined: Thu Jul 25, 2019 8:23 pm
Tings: 13017

Re: General Pokémon Thread

Post by 12RayChienne9 »

I want to announce two things related to Pokémon:
- Ash finally wins a Pokémon League. I mean that Ash won the Alola League.
- There is a new animated series where will star Ash Ketchum and a Pokémon trainer interested in catch Mew who owns a Scorbunny and a RotomPhone.
Image
Elite Piranha
Murray
Posts: 1030
Joined: Sat Sep 14, 2019 5:47 am
Location: Ly's Palace
Tings: 20285

Re: General Pokémon Thread

Post by Elite Piranha »

I stopped watching Pokémon after the Johto League, however from time to time I watch some clips/videos and look at the new designs (JWittz has some great videos regarding some of the most interesting Pokedex entries). About the new animated series, I heard that introducing this new main character is the first step to finally retire Ash from the series and make him an occasional character.
Image
Post Reply